miercuri, mai 29

Steriletul-a doua parte


A doua ora mi-am pus sterilet imediat ce l-am scos pe primul. La aceeasi doctorita. Aveam 28 de ani. Cred ca intre cele doua interventii a trebuit sa astept vreo doua saptamani, nu mai tin minte exact, dar stiu precis ca am facut tot ce mi-a spus doctorita. Pe primul l-am scos pentru ca trecusera sase ani si atat avea trecuta perioada de valabilitate.

Sigur, intrebarea care sta pe buzele tuturor fetelor care mi-au scris la comentariile de AICI aceasta este: daca steriletul reteaza din sansele de a avea copii dupa ce il scoti. Unii doctori spun ca DA, altii spun ca NU. Sau o alta varianta: NU mai mult decat folosirea anticonceptionalelor, care, in plus, au si dezavantajul major ca dauneaza grav organismului (si sanatatii). Va rog sa imi spuneti o persoana care nu a avut de suferit de pe urma anticonceptionalelor. Eu nu cunosc. Risc ZERO nu exista nici in cazul steriletului.Nici macar in cazul prezervativelor nu exizta risc zero, se poate rupe/perfora...

Unii doctori recomanda steriletul, altii nici nu vor sa monteze asa ceva. Sigur, traim vremuri in care medicii ginecologi recomanda anticonceptionale, dermatologii recomanda anticonceptionale, toti sunem sfatuiti sa ne tratam bolile, fricile cu fel de fel de pilule salvatoare. Medicii trebuie sa recomande medicamente, iar ginecologii-luna de luna, anticonceptionale, desi acestea distrug organismul femeii. Lumea noastra reala e plina de banci si farmacii. Acestea trebuie sa vanda. Daca tu iti pui sterilet si acesta are valabilitate zece ani, ginecologul si industria pharma pierd o suma importanta(inmultiti cu milioane si milioane de femei care apeleaza lunar la folia cu pilule contraceptive). Sunt si ginecologi care vand anticonceptionale direct, in cabinetul lor. O industrie care merge foarte bine. Si care va incerca sa ramana pe pozitii. Tocmai de aceea, dupa ce m-am informat, eu am ales sa cred ca steriletul e demonizat intentionat. Si poate ca mai sunt inca multi medici care au ramas in capcana unor clisee de care nici ei nu mai pot scapa. Si care nu vor sa citeasca/invete/cerceteze corect lucruri noi.

Sfatul meu este sa ganditi cu mintea voastra, sa incercati sa gasiti un medic destupat la minte, care dupa ce te examineaza, iti explica pe-ndeletesi corect ce inseamna DIU(dispozitiv intrauterin, sterilet). Problemele cu infertilitatea de "dupa" pot aparea din cauza ca:
1-nu este bine montat de doctor-caz in care vei observa dupa cateva zile.
2-corpul tau nu il tolereaza, caz in care organismul tau iti va da nenumarate semnale ca ceva nu este in regula si atunci va trebui sa il scoti. Doar daca nu il tolerezi si nu il scoti la timp intervin complicatii.

Trebuie sa fii mereu atenta la semnalele corpului tau. Repet: DIU nu afecteaza fertilitatea pe termen lung decat daca in timpul folosirii sale apar complicatii grave pe care nu le tratezi cu maxima seriozitate. DA, poate fi folosit de fetele/femeile care nu au avut copii/nu au facut niciun avort.
Poate fi inlaturat oricand, dar numai de catre medicul ginecolog, iar fertilitatea revine la normal imediat.

PRIMA PARTE POATE FI CITITA AICI
Recomand calduros si textul scris de Oana Cuzino in Ce se intampla, doctore-AICI, precum si discutiile de AICI


6 comentarii:

Anonim spunea...

Voiam sa iti transmit ca imi plac foarte mult postarile de genul acesta si mi se par chiar folositoare in lumea in care traim,in care suntem bombardate cu informatii din toate partile si uneori chiar nu stim sa deosebim mitul de realitate.Iar astfel de relatari-pur si simplu,inspirate din experiente concrete,sunt mai rar de gasit.. Multumesc pentru gandurile sincere si timpul acordat pentru redactarea postarii,esti de apreciat!O zi cat mai frumoasa!Raluca

Gina Ionela spunea...

Doctorita mea mi-a recomandat din prima steriletul,spunandu-mi ca e cea mai buna metoda de protectie,dar eu am fost reticenta la inceput...apoi am cercetat pe net un pic si m-am convins ca are dreptate...si bine imi pare ca am ascultat-o! :)

adela sirghie spunea...

va rog mult nu imi trimiteti intrebari mult prea personale, nu voi putea raspunde la ele...

Anonim spunea...

Eu am avut montat sterilet de 2 ori inainte de a naste cei 2 copii. Din pacate, nu le-am tolerat si am fost nevoita sa renunt pentru ca aveam dureri insuportabile si sangerari abundente si de durata. N-am mai incercat de atunci, mi s-a spus ca la femeile cu o mestruatie abundenta nu prea este recomandat. Nadia

adela sirghie spunea...

Da, exista posibilitatea ca organismul tau sa nu il tolereze, dar iti dai seama urgent. In acest caz, trebuie scos foarte repede. Insa sunt cazuri extrem de rare.

Eu tocmai ce am discutat cu o prietena care a renuntat la anticonceptionalele pe care le lua de ani buni. Era plina de cosuri mari pe fata, piept si spate...

Unknown spunea...

buna sunt si eu foarte intersata de montarea unui sterilet am 25 de ani si am o relatie stabila .De 5 ani folosesc anticonceptionale dar le_am tot intrerupt pentru ca imi scad libidoul foarte mult.As vrea sa imi pun sterilet dar imi este frica ca nu o sa mai pot face copii dupaia si imi doresc copii dar nu acuma.Doctorul meu mi_a spus ca poate sa imi puna sterilet dar eu sunt putin reticenta .Nu stiu ce sa fac dar cu anticonceptionalele nu mai vrea sa continui din cauza libidoului iar cu steriletul imi este putin teama ,,,,,va rog datimi un sfat ;)